AOK-medlemsinfo 27 september 2024

2024-09-29 i Allmänt

Prenumerera via:

Medlemsinfo daterat 27 september. Vissa saker som redan passerats har strukits eller ändrats.
Som ni kan se går vi bara in ihösten och vintern,men aktiviteterna snarare ökar. Häng på!

Ungdomsverksamheten
Måndag 30 september blir sista gången utomhus i Tråbacken. Sedan blir det inomhus i Skogsbo skola 18-19 varje måndag oktober ut, byggnation från 17:30. På Höstlovet blir det Halloween-OL på torsdagen, alltså 31 oktober.

25-manna 12 oktober – du behövs!
Står för dörren och än en gång satsar vi på 2 lag, en riktig klubbmanifestation. Du som inte anmält intresse till Thomas, gör det snarast – du behövs verkligen!!!!!! Vi åker buss tillsammans men tycker du att dagen blir lång så finns säkert möjlighet att samåka med någon.

Oringen 2025 – träff torsdag 17 oktober?
Att vara med på Oringen och då bo på centralorten är verkligen kul, framförallt om man har barn som är med – brukar bli en härlig sammanhållning, inte minst i år. Nästa år går Oringen i Jönköping och där är det begränsning med campingplatser, så här gäller det att vara på tårna! Kanske finns några nya som vill haka på men känner sig lite främmande. I så fall kommer vi att berätta lite om hur det kan vara, första anmälningsstopp 1 november. Vad kan vi göra för att få med fler? Vi har också diskuterat att ev subventionera på något sätt för att få med fler, kan det påverka dig. Troligen blir det torsdag 17 oktober som vi pratar om det i samband med fikat.

Är du intersserad så prata gärna med Lindells och eller Svante och Pauline som var med i år. Till nästa år är de redan anmälda plus Persson/ Hanses och Lundgren/ Rudh (och snart även Steffe och Ritva)

Första torsdagen varje månad kör vi en fixar-fm
9-ca 12:30 som avslutas med att klubben bjuder på lunch. Nästa tillfälle alltså torsdag 3 oktober, då ska vi bl.a göra broarna på 5:an klara.

Hittaut har avslutats
Slutade i söndags och nu ska alla 150 stolparna in, hör gärna av dig till Lena om du kan tänka dig att plocka in några. 7 oktober kör vi första mötet inför 2025, kanske vill du hjälpa oss på något vis?

Tisdagskvällar på Långheden
Med start redan 1 oktober kommer Lars Lundén att köra på med natträningarna, se hemsidan.

Torsdagar i Tråbacken
Då samlas vi för gemensam löpning 17:30 (ev korta ol-banor också), pannlampor finns att låna. 18:30-19:30 finns sedan fikat framdukat i klubbstugan, startar nu på torsdag. Alltså 3 oktober.

10-mila 2025!
Per är sugen på att prova de större stafetterna och siktade tidigare på Jukola 2025. Nu är planerna ändrade till att börja med 10-mila i Finspång till våren, 4-5 maj, passar oss bättre då sträckorna nu är lite humanare. Gäller förstås både damer och herrar! Jukola får vänta, kanske 2026? Diskussion vid något torsdagsfika, se hemsidan. Men gärna redan nu intresseanmälan till Per – kommer nog upp på FB under hösten.

Bingolotter och julkalendrar
Det är fortfarande ett tag till jul men vill ändå flagga för att vi kommer sälja kalendrar och uppesittarlotter till både jul och nyår.

Avesta OK - Orientering Box 49 77421 Avesta

Kontakt

Tel: 0707865090 E-post: info.avestaok@gmail.com Swish: 123 196 15 31 Bankgiro: 5235-2424