Kategorier
Allmänt
-
AOK:s 3-dagars 4, 6 och 11 september - För alla våra ungdomar!! Det går att anmäla sig på plats också!
2018-08-27
Nu är det dags för Avesta OK:s 3-dagars för ungdomar från närliggande klubbar. Tävlingsdatum 4, 6 och 11 september. Anmälan i Eventor senast söndag 2 september.
-
Anmälan till Hedströmmens tävlingar nästa helg senast idag söndag
2018-08-26
OK Hedströmmen arrangerar i Riddarhyttan både lördag och söndag. Min förhoppning är att vi ska bli massor av AOK:are båda dagarna. Anmäl dig senast idag om du ska springa tävlingsklass. Öppna klasser anmäler du direkt det på plats vid tävlingarna.
-
DM-medeldistans - Spännande i många klasser!
2018-08-25
På lördagen avgjordes DM i medeldistans vid idylliska Lillsjöbadet med Avesta OK som arrangör. Tävlingarna flöt på bra och i många klasser var det riktigt rafflande. Jonas Gustafsson Kåre och Emma Johansson blev seniorsegrare.
-
En summering av lördagens tävling (lite intern AOK-skryt bör inte läsas av känsliga)
2018-08-25
Lördagens medeldistans-DM blev en arrangörsfullträff. Det tycks som allt fungerade till belåtenhet. Från tidiga morgon till eftermiddag. Stort beröm till alla hårt arbetande funktionärer som med ett leende tog tag i arbetsuppgifterna.
-
AOK:information för ungdomar, nybörjare och funktionärer
2018-08-24
Här hittar du matnyttigt för alla AOK:are inför helgens tävlingar vid Lillsjön. Funktionärer, ungdomar och nybörjare. Lena Liljefors tog bilden vid Lillsjön i går.
-
Ganska lyckad träning på måndagen - Fortsättning på torsdag
2018-08-19
Måndagens träning var i trakterna av Brukshundklubben. Kort men ganska intensiv träning som det kommer att bli på måndagarna. 10 ungdomar på plats och dessutom en hel del vuxna som hjälpte till.
-
Till AOK:s ungdomar om våra tävlingar nästa helg!
2018-08-19
Angående tävlingarna nästa helg 25-26 augusti. För våra ungdomar upp t o m 20 år!! Anmäl er till vår tävling, medeldistans-DM på lördag och intresseanmäl till stafett-DM på söndag (vi tar ut lagen).
-
Anmälningar!! - Storviks natt efteranm idag tisdag kl 15, Helgens tävlingar imorgon onsdag
2018-08-14
Om du inte hunnit med i höstsäsongsstarten så har du chansen. Morgondagens Storviks natt efteranmäles senast idag tisdag kl 15. Helgens tävlingar i Arboga och Mockfjärd efteranmäles i morgon onsdag.
-
Torsdag 30/8 - Träning för alla!!
2018-08-14
Rolig teknik-/kartträning torsdag 30/8 för alla. Träningsklädda kl 18 vid Tråbacken. Vi åker till Lillsjön och tränar på banor från helgen! "Frivilliga" uppföljare/coacher behövs för de nyaste. Övriga tränar på egen hand!!
-
Måndag 27/8 - Träning för alla!! Vi menar alla!
2018-08-14
Rolig teknik-/kartträning måndag 27/8. Träningsklädda kl 18 vid Tråbacken. Gäller alla! Sedan kör vi onsdag alt torsdag och dessutom måndagar under hösten. Schema kommer!
-
Träningarna kör igång! - Redan på torsdag!
2018-08-14
Nu kör vi igång sensommarens/höstens träningar. Start redan nu på torsdag. Träningsklädda kl 18 vid Tråbacken. Gäller alla! Sedan kör vi onsdag alt torsdag och dessutom måndagar under hösten. Schema kommer!
-
DM-tävlingarna 25-26 augusti - Vi ses i helgen!!
2018-08-12
Avesta OK är värd för DM-tävlingar 25-26 augusti. DM-medel för Dalarna på lördagen och DM-stafett för Dalarna och Västmanland på söndagen. Hoppas just Du/Ni kommer och bidrar till en orienteringsfest i Avesta.
-
Anmälan till helgen 18-19 augusti
2018-08-11
Anmälan till nästa helgs tävlingar senast i morgon söndag. Lördag: Arboga och Gagnef. Söndag: Arboga och Bjursås. Haka på nu. Helgen efter arrangerar vi så då får bara ungdomar upp t o m 20 år vara med.
-
DM-tävlingarna 25-26/8 - Funktionärslista - Nu med "bygginfo"!!
2018-08-07
Nu är det dags att trappa upp arbetet med helgens tävlingar. På torsdagen började det byggas vid Lillsjön. Fortsättning idag fredag från kl 16. Välkommen!
-
25-manna lördag 6 okt - Det behövs fortfarande flera! - Alla intresseanmälda kan räkna med att springa!
2018-07-30
Årets 25-manna närmar sig. Lördag 6 oktober på Järvafältet. Det finns fortfarande plats om du är intresserad. Alla intresseanmälda kan räkna med att springa. Kommentera om du åker buss eller på annat sätt. Peppa varandra!!